Klassiskt men modernt Mannheimer Swartling är en advokatbyrå där gediget kunnande och kvalitet är några av företagets grundstenar. Företaget ingår i en marknad där konkurrensen är mycket hård och det gäller därför att ha ett starkt varumärke. Dolhem Design fick uppdraget att ta fram en ny grafisk profil åt Mannheimer Swartling som ska förstärka varumärket och göra det mer synligt. Under ledning av designern Anna Lindelöw har resultatet av den nya grafiska profilen gett företaget ett nytt uttryck som främst ska andas nytänkande, men samtidigt förmedla en klassisk känsla av företagets tradition och historia. En helt ny symbol har tagits fram som ska fungera som en flagga för företaget. – Symbolen är en abstraktion av m:et i logotypens text. Det är inte självklart vad symbolen föreställer och det är inte heller meningen. Symbolen ska skapa tankeverksamhet och ge möjligheter till egna tolkningar, säger Anna.
Grundfärgen för den nya grafiska profilen är svart och ska ge intrycket av ett modernt, starkt och seriöst företag, samtidigt som svart är en funktionell färg att arbeta med i tryck. I och med den nya grafiska profilen har Mannheimer Swartling även flyttat till nya och fräscha lokaler på Norrlandsgatan.
9 kommentarer:
Öööh?
jäpp
Men vilket företag har designat den? Är det ngn som vet?
Från capdesign.idg.se:
Klassiskt men modernt
Mannheimer Swartling är en advokatbyrå där gediget kunnande och kvalitet är några av företagets grundstenar. Företaget ingår i en marknad där konkurrensen är mycket hård och det gäller därför att ha ett starkt varumärke. Dolhem Design fick uppdraget att ta fram en ny grafisk profil åt Mannheimer Swartling som ska förstärka varumärket och göra det mer synligt. Under ledning av designern Anna Lindelöw har resultatet av den nya grafiska profilen gett företaget ett nytt uttryck som främst ska andas nytänkande, men samtidigt förmedla en klassisk känsla av företagets tradition och historia. En helt ny symbol har tagits fram som ska fungera som en flagga för företaget.
– Symbolen är en abstraktion av m:et i logotypens text. Det är inte självklart vad symbolen föreställer och det är inte heller meningen. Symbolen ska skapa tankeverksamhet och ge möjligheter till egna tolkningar, säger Anna.
Grundfärgen för den nya grafiska profilen är svart och ska ge intrycket av ett modernt, starkt och seriöst företag, samtidigt som svart är en funktionell färg att arbeta med i tryck. I och med den nya grafiska profilen har Mannheimer Swartling även flyttat till nya och fräscha lokaler på Norrlandsgatan.
Dolhem har designat loggan, men vilket företag har tillverkat skylten? Får inte reda på det, är det inget att vara stolt över?
Focus har tillverkat skylten:
http://www.focusneon.se/
/Oanonym
vad sa du nu då, anonymjävel?
Att de inte har uppdaterat sin hemsida ordentligt!!!:p Tack för hjälpen.
det var så lite
förlåt om jag var otrevlig, men jag blev bara så glad när jag hittade det!
Jag ringde helt enkelt upp Dolhem och frågade
Skicka en kommentar