tisdag, oktober 09, 2007

Varför ska man fylla på kylarvätska i bilen?

Skulle till verkstan med bilen idag.
Den har gått lite dåligt.
Det har kännts som nåt knas med elen, mätare går av och på lite som de vill.
Dessutom verkar motorn bli lite för varm, lite för fort.
Jag har fyllt på kylarvätska och gjord rent alla jordpunkter i motorrummet.

På väg till verkstaden börjar bilen koka på nynäsvägen vid Globen i rusningstrafik. När bärgaren hämtat mig och bogserat bort mig till verkstan vid Norrtull konstaterar killen på verkstaden att jag fyllt på kylarvätska på fel ställe och att batteriet var lite för gammalt. Tyvärr så verkar lite annat ha pajat eftersom jag kört utan kylarvätska typ ett tag. Men han kan absolut tänka sig att byta batteri och fylla på spolarvätska. Han ska snart återkomma om andra eventuella fel som kan ha uppstått.
Tur att det finns bilverkstäder!

(OBS! Gubben på bilden är inte min!)

4 kommentarer:

Godiva sa...

Åh, jag skulle just fråga vad tar du för gubben där i fönstret! Japp, här är jag igen med nyvässad humor.

Men ärligt talat, det där med att glatt be verkstan återkomma med besked om andra eventuella fel på bilen, det skriker "dyrt" i mina luttrade öron?!

Söderberg sa...

Låt mig uttrycka det så här: Det är inte det enda felet killen i den här historien har gjort...

Dan sa...

Men du kanske kan få en gubbe på köpet av bilverkstan?? Åhh. Tänk att ha sin egen gubbe!!

Söderberg sa...

Ja, jag tänkte också på det. De har en gubbe där, men honom ville de inte göra sig av med. Han hade lite för kort hår egentligen, men det hade man ju kunnat tugga i sig om det hade blivit aktuellt med ett övertagande.