söndag, februari 15, 2009

Av princip är jag inte gärna med i olika bloggutmaningar m.m.

Men jag är ju å andra sidan inte särskilt principfast.

Därför har jag nu på uppmaning av Lilla Blå valt ut mina tre "bästa" rubriker.

"Just nu...(i Farsta, i söderort, på Odenplan m.m.)"
Den här rubriken väljer jag för att den har gjort ett otroligt stort avtryck i bloggvärlden. Första gången jag använde mig av den rubriken var i okt 2007. Efter det har den spridit sig som en löpeld genom hela bloggsamhället. Idag är det svårt att tänka sig en blogg utan minst ett inlägg med rubriken "Just nu..."

"Blogger Meinhof"
Även denna rubrik har fått osannolikt stor spridning. Att på ett så briljant och nyskapande sätt lyckas sammanfatta utanförskapet och viljan att förändra världen som de flesta bloggare delar är en svårslagen bedrift. Det är inte konstigt att många bloggare har plockat upp detta uttryck och gjort det till sitt eget. Bland dem märks bl.a. Barkman och Blogge Bloggelito

"Vi har sett en hackspett, nu leker vi med tåget. Det går bra för lilla lilla nu. "
Den här gillar jag också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg rubrik även till detta inlägg. På min ära! Bravo, Söderberg. Du är en förebild för oss alla.

Söderberg sa...

Tack, jag gör vad jag kan för att sprida lite glädje omkring mig.
Jag tycker också att det är viktigt att visa att man kan komma långt med lite jävlar anamma och ödmjukhet.