onsdag, april 21, 2010

vardagsmatte

hej
nuförtiden är jag väldigt åldersfixerad
det är som en tvångstanke
så fort jag träffar någon måste jag räkna efter när de är födda - hur gamla de var när jag gick i gymnasiet - hur många år innan eller efter mig de kommer att gå i pension - hur gammal jag kommer att vara när deras barn går ut grundskolan etc etc m.m. m.m.

jag tänker på sånt säkert flera gånger i timmen, varje dag, varje vecka

hur som helst, jag vet att alla gör det och att det är helt normalt
det jag däremot undrar är om man blir bättre i huvudräkning av det - jag tror det, det känns så iallafall

8 kommentarer:

Snokis sa...

Det tror jag att man blir.

Söderberg sa...

bra

Godiva sa...

Jag vet en som alltid måste räkna i huvudet när han lägger upp varorna på kassabandet i matbutiker och sen måste han tala om summan för kassörenskan innan maskinen talar om slutsumman. Han är bra på huvudräkning.

Gäddan sa...

Idag satt jag i redigeringen och kollade på en duktig kille som vi filmat. Han var 16år gammal.
Jag kunde inte sluta tänka på hur orättvist det var att jag var dubbelt så gammal som honom, men han var dubbelt så bra som jag.

Jag skulle gärna sett att det var tvärt om....

Söderberg sa...

godiva: oj, vilken dåre

gäddet: äsch

Godiva sa...

Ha ha! Ja vars.

Peter Barlach sa...

roligt inlägg

Söderberg sa...

G: fast det är ju ett exempel på en bra dåre, en användbar dåre, en fin dåre

Peter: tack