onsdag, juli 09, 2008

Mitt bästa köksredskap.

Så här i halvtid vill jag bara påminna om nummerplåtstävlingen.
Jag vet att det är lite klurigt och Ordsnok ligger ruggigt bra till.
Men nåt bidrag till borde ni väl kunna skrapa ihop, kära läsare och vänner.

Dessutom undrar jag vilket ert bästa köksredskap är.
Man behöver ju inte vara särskilt intresserad av matlagning för att ha ett bästa redskap.

Vad gillar ni?

Mitt bästa är den här träsleven.
Den är bra till allt. Man kan röra med den och dela saker med den, bland annat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker mest om den där smala pinnen som man sticker i potatisen för att se om den är klar.
Den är iofs lite one-trick-pony men det är kanske just därför jag ömmar för den.

Die Quelle sa...

Jag måste nog vara så tråkig att jag drar till med min kockkniv. Precis lagom stor, och slipar man den bara ofta som satan så är jag och den kniven ostoppbara. Jag kommer att sörja den dag den inte går att slipa längre. Därför använder jag ibland andra, sämre knivar bara för att spara på favoriten.

Söderberg sa...

smala pinnen är grym.
det är inte förrän man blir av med den som man inser hur mycket man saknar den.
jag saknar min, mycket

en schysst kniv är kanon
bra att du sparar lite på den

Anonym sa...

Slickepotten ligger bra till - den kittlar så skönt i munnen!
/e-mil

Söderberg sa...

ja, den är fin

Fredrik sa...

Man är ju totalt miljöskadad när det gäller köksredskap...kockknivar är det bästa köksredskapet =)

Söderberg sa...

klart kniven är grym!
du verkar ha bra koll på sånt

välkommen/O

jag har för övrigt köpt en ny potatispinne nu!