tisdag, juli 08, 2008

Nu har jag lagt handpenning på den här iallfall

10 kommentarer:

Peter Barlach sa...

Coolt.

Die Quelle sa...

Åh jävlar. Grattis!

Söderberg sa...

handpenningen är dock inte bindande, så jag kan fortfarande ändra mig.

den är lite dyrare än jag har tänkt mig, men jag får ett VÄLDIGT bra pris.

vad tror ni:
nytt och bra
eller gammalt och billigt?

Die Quelle sa...

Nytt nytt är väl det dummaste man kan göra när det gäller bilar. Jag har gjort det tre gånger på lika många år nu och det svider. Men det är väldigt roligt med alla garantierna och lukten av ny bil.
Men jag tror ändå att det absolut bästa är att köpa en lätt begagnad bil. Typ 1-2år gammal.
Gammalt och billigt blir aldrig just billigt. Inte i underhåll iaf

Erik Ahrnbom sa...

svincool och helt naturvidrig. alla rätt.

Söderberg sa...

DQ: den är precis 1-2 år.
det är en tidig -07.

Erika:
den går på Etanol.
Plus att den har active fuel management; den kör inte på alla cylindrar vid låga farter.

Den drar mellan 1-1.5 liter bensin
Den drar mellan 1.4-1.8 liter etanol

då får du också tänka på att vi är 8 st, dvs som två normalstora familjer. Per familj blir det alltså hälften av ovanstående.
Dessutom flyger vi aldrig.

men den är svincool

Söderberg sa...

ovanstående siffror för besinförbrukning är självklart de officiella siffrorna från spanska turistrådet.

dessutom inser jag att man kan diskutera huruvida det ska vara tillåtet att ha sex barn.
men så länge det är lagligt så tycker jag ändå att ekvationen ovan är rimlig

Snokis sa...

Hoppas att regnumret är bra, det är ju ändå det viktigaste. SOD, kanske?

Söderberg sa...

mm...
man kan ju alltid hoppas

Söderberg sa...

Godiva!