lördag, maj 09, 2009

I år måste jag slimma min organisation



Jag började med att avsluta prenumerationen på nyhetsbevet från Odla.nu som kommer varje vecka. Det har jag aldrig läst. Någonsin.

Det känns redan bättre.

Undrar vad jag ska ta tag i sen?
Sälja studion och börja som gatumusikant?
Sälja barnen?
Sälja min själ till Satan?

Nuförtiden pratas det ju en hel del om det "Ekologiska avtrycket", hur ens liv lämnar spår i miljön.

Jag bestämmer mig nu, medan jag skriver detta, att jag tänker försöka radera ut mitt sociala, ekologiska, ekonomiska etc, avtryck totalt.
När jag dör ska inga spår finnas kvar av mig. Det är mitt mål. Jag ska lämna minsta möjliga avtryck.

Jag återkommer i frågan.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Men du har en blogg? Eller tänker jag fel nu...

Söderberg sa...

Har inte hunnit genomföra alla ändringar ännu. Det kommer att ta tid. Minst ett år.