tisdag, mars 30, 2010

I rest my case

I det HÄR inlägget skrev jag:
"Folk som pratar orimligt mycket om att de besitter en viss egenskap visar sig ofta inte besitta just den egenskapen"

Här är några citat ur Aftonbladets referat från rättegången mot Mats Alm idag:

"10.37 Mats Alm får frågan om han kan beskriva sig själv.
– Blåögd, naiv och alldeles för snäll. Jag blir sällan arg, mer sur och drar mig undan. Visst kan jag bli arg. En gång jag blev riktigt arg var när en kille tafsade på Linda och hon kröp närmre och närmre mig.
10.41 Hur tror du att Linda uppfattade dig?
– Väldigt kärvänlig och god. Men dum. Dum eftersom jag hade förskingrat pengar och tillåtit folk att trampa på mig och tillåtit en kvinna i ett tidigare förhållande att bedra mig."

-------------------------------------

"Mats beskriver sig själv närmast som en toffel.
– Det är inget fel med att vara en toffel. Jag gillar att ha en kvinna som styr. Jag värderar kvinnor högre än män. Det är inget självutplånande att vara tillsammans med den man älskar. Det är det mest fantastiska som man kan vara med om."

-------------------------------------

"Åklagaren: Men det är ju väldigt ovanligt att ett par som bor länge ihop aldrig bråkar.
– Ja, men det beror på att jag alltid är så lugn."

-------------------------------------

Inga kommentarer: