tisdag, september 28, 2010

Panel



2 kommentarer:

Huskorset sa...

Jädrar! Fint det går!

Vi har sökt bygglov för en glasveranda. Som tjänstemännen rekommenderade politikerna avslag på. Men vi skrev ett brev till Bygg-och Miljönämndens presidium. De hade möte i måndags. Vi håller tummar o tår, även om vi räknar med ett nej.

Men vi har en femårsplan av tjat i pipelinen...

Söderberg sa...

He he, man ska inte underskatta tjat.

Jag var väldigt orolig inför mitt byggsamråd, eftersom jag är både byggherre och kvalitetsansvarig och inte kan någonting om husbygge...

Jag pluggade på som fan och var helt övertygad om att de skulle sätta dit mig och stoppa bygget.

Men det blev inget möte. Min handläggare frågade om vi kunde ta det på telefon. Det gjorde vi. Det tog 13 minuter. Hon sa att jag skulle tänka på att bärigheten blev bra så att huset inte rasade, och att man ska ha brandvarnare på varje våning.

Jag tror att det är olika i olika kommuner...
Nu var ju inte detta bygglov i och för sig, men ändå