lördag, oktober 02, 2010

F snackar igen, del 2

Över lunchen idag. F sitter och äter tyst, länge. Han funderar uppenbarligen på något.
Efter några minuter säger han: Jag har funderat på en grej,
Jag: Jaha, vad då?
F: Alltså, det är bättre att ge än att få.
Jag, stolt (Jag misstänker dessutom att våra bordsgrannar mittemot hörde): Ja, visst. Jag håller typ med. Men hur menar du exakt?
F: Om det är krig till exempel, då är det bättre att ge än att få.
Jag: ...ja, absolut, men kan du ge något exempel på hur du tänker.
F: Alltså, om det så här kommer nån och bara: Pang! Då är det bättre att man själv ger en smäll själv än att man får en. Det är bättre att ge än att få.
Jag: Ok, då fattar jag.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Kristendomsundervisníng och vända andra kinden till? :)

Söderberg sa...

det har han missat