måndag, oktober 11, 2010

förändring

Känner att jag långsamt, men i grunden, förändras som människa: Från en grubblande bleksiktig kontors-/studioråtta till en lite mer färgstark hands-on person när jag ALLTID ser till att tumstock och arbetshandskar är med när jag sätter mig i bilen, när snubblar runt på Fredells och babblar på äkta grabbmanér men mina nya polare, när jag ringer upp olika mindre industriföretag i Göteborgstrakten och pratar hållfasthet och fotboll på ett avspänt och självklart sätt. Exemplen kan göras fler... Läskigt. Hur ska detta sluta? vem är jag...?

2 kommentarer:

Isidor sa...

Jag tyckte iofs om den gamla Söderberg. Han som delade min uppfattning om snickare.

Söderberg sa...

Gamla Söderberg hade helt klart vissa poänger, men nya är liksom lite festligare. Han tar livet med en klackspark och är inte rädd för något. Jag gillar nya. Men jag fattar vad du menar.