lördag, april 26, 2008

OK, nu har jag fått den här förfrågan av 2 personer, så nu känner jag mig nästan tvungen att svara, motvilligt

1. Hur länge har du bloggat?

Sedan augusti 2005.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?



3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

eeh...ingen hittills, men johan lindqvist är en bra kille

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du så här i efterhand läser dem?

moderna klassisker

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Ca 6 stycken.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?

bara dagboksbloggar utom friedmans funderingar som väl är mer en fantasiblogg.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?

Jonne, men han har väl typ lagt ner

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?

jag tycker jag har hittat ett gäng som är ganska lika mig själv, relativt sett. du ser dem i bloggrullen till höger

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

ingen fattar varför jag håller på

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

ja, tyvärr
jag hade hoppats få bli nån annan, bättre

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?

jag har följt mina ursprungsprinciper stenhårt, de funkade då och de funkar nu

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?

andra populära bloggar. det verkar meningslöst

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?

inte alls

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

verkligen. vare sig de vill det eller inte

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

ja

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

tveksamt

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?

jag blir bara sårad när det inte skrivs om mig

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

nej.
jag har skrivit tråkiga saker, men de inläggen har jag raderat

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

det finns inga

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?

jag kommer att ha många fler bloggar om två år

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

motfråga: tror du tidningar kommer att ha det?

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

jag har blivit lite sämre på att stava men mycket snabbare vid tangentbordet.
lärt mig många nya ord
har också blivit lite mer teknikintresserad

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

att jag inte hinner göra andra viktigare saker som att läsa böcker, träna, betala räkningar m.m.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

legobloggen, Kulturbloggen, kanjagblismal, Tomas Ros Hockeyblogg, Slottsträdgården Ulriksdal

7 kommentarer:

Godiva sa...

Visste väl att dina svar skulle bli en njutning!

Och bildillustration också!

Godiva sa...

Förresten, hur hittade du den bilden? Googlade "nerd" eller? Ha ha, nu såg jag vad bilden heter.

Söderberg sa...

tusen tack
jag googlade nerd!
/O

Huskorset sa...

Det är minsann inte bara Kungen som kan.

Dan sa...

Jag betackar mig för dina antydningar. Allt jag nånsin skrivit har jag själv varit med om. Så det!

Peter Barlach sa...

Väldigt väldigt rolig läsning.

Söderberg sa...

HK: men kungen är ändå kung!

D: jo, det vet jag. jag menar bara att det du berättar om är sånt som andra bara kan drömma om att få vara med om. eller möjligtvis fantisera om.

PB: tack, jag kan inte släppa tuffflöken, det bara är så.