onsdag, oktober 22, 2008

Conversations

Subject: Re: Ang. Chrysler Grand Voyager 3,3. Sv.såld, bes o skattad
22 okt 2008 kl. 21.01 skrev aki:

hei tar tu 4000:-

Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/18487827.htm

------------------------------------------------

Subject: Re: Ang. Chrysler Grand Voyager 3,3. Sv.såld, bes o skattad
Date: Wed, 22 Oct 2008 21:28:23 +0200

Hej.

Nej, jag tar 24.900 som det står i annonsen

Tack/Oscar

------------------------------------------------

Subject: Re: Ang. Chrysler Grand Voyager 3,3. Sv.såld, bes o skattad
22 okt 2008 kl. 21.30 skrev Aki:

Tyvärr!! Det får tu int´


------------------------------------------------

Subject: Re: Ang. Chrysler Grand Voyager 3,3. Sv.såld, bes o skattad
Date: Wed, 22 Oct 2008 21:34:23 +0200

Ok

-------------------------------------------------------------

10 kommentarer:

Huskorset sa...

Hahahaaa!

Söderberg sa...

han är inte den förste tyvärr...

det är jobbigt att sälja bil

(men lite roligt också)

Die Quelle sa...

Kulturkrock

Söderberg sa...

jo, fast det är redan en av de billigare som är ute av den modellen, dessutom har jag skrivit att priset inte är prutbart,

men visst, jag fattar grejen, men eftersom jag inte var sugen på att gå ner nånting alls egentligen så blev det ingen affär

det är ju en sak om man själv tar i när det gäller prissättningen, då kan man ju mötas nånstans halvvägs till slut

men så var ju alltså inte fallet


gonatt

Die Quelle sa...

Grand Voyager, stora motorn, bra pris

Det är med sorg i hjärtat jag lägger ut den fortfarande unga trotjänaren. Men nu säger både fru och ekonomi att det är dags. Tyvärr. Att skriva att den har 7 sittplatser och ett gigantiskt bagageutrymme känns nästan förnedrade. Det vet man om man är ute efter en liknande bil. Och ett bättre ex än denna går nog faktiskt inte att hitta. Endast 21.000 välkörda mil. Det som slitits på bilen har bytts. Eller vad tycks om;
* nya bromsskivor och klossar fram okt 2008
* ompackning oljetråg vxllåda okt 2008
* nya krängningsstag maj 2008
* nytt batteri våren 2008
* ny multifunktionsspak maj 2007
* nytt styrdon/PCM modul 2007
De flesta reparationerna är min kompis fel. Han jobbar som bilmekaniker och har inställningen att det är bättre att förekomma än att förekommas. Enkelt att säga så länge man inte behöver betala för det själv kan jag tycka.
Vad det landar i är att detta är en larvigt bra servad bil. Lacken är till exempel konserverad av Mr Cap. Och där ligger ribban. Visst är det en bil med några år på nacken. Visst syns det, men i ärlighetens namn är det mest på priset, som för övrigt är lågt satt från början. Och ja, det innebär att skambud och ”sista pris kompis” icke behöver göra sig besvär.
Kom och titta och jag lovar att du åker hem med en riktigt bra bil.
Onödiga fakta (eftersom jag redan förklarat hur bra bilen är, men jag kan ju inte låta bli att skryta lite grann):
Nybesiktigad (nästa besiktning 0904) Givetvis utan anmärkning.
Nyskattad såklart.
Sommar & vinterdäck, alla andra förkortningar såsom AC, ABS mm ingår såklart.

Kom hit, känn komforten i kaptensstolarna som finns i fyrapack och samsas med ett baksäte för tre. Klicka upp centrallåset, knäpp av larmet från Carguard och färdas i klass.

Som sista sak; jag har redan förklarat att jag på grund av yttre faktorer såsom fru, måste göra mig av med bilen. Alltså vill jag inte byta den mot något. Utom möjligen en vistlott på mångmiljonbelopp.

Die Quelle sa...

Du är för ärlig. Vad om någon kondensator till AC:n? I oktober, för de pengarna?

Die Quelle sa...

Jag känner ju lite folk i försäkringsbranchen. Det gör ju att jag, vilket är ganska unikt, kan lämna en liten garanti. Vi säger så här, skriv på papprena som vi skriver ut nu från konsumentverkets hemsida så ger jag dig ett löfte om bilhandlarnas standardförsäkring som kallas GRH. Det får du aldrig på en så här billig bil om du inte specifikt ber om den hos bilhandlaren. Och det är för att det är du. Hade det varit någon annan så hade jag i ärlighetens namn inte tagit den risken. Det kostar mig pengar att lämna garantier. Det förstår du också. Men jag vill att du ska känna dig trygg såklart.
Så, är du trygg nu? Bra. Nu går vi in och skriver tycker jag.

(GRH=garanti runt hörnet)

Så, nu säljer vi. Sälj. Sälj.

Nu ska jag sova.

Söderberg sa...

fyllo

fast du har rätt ang ACn

Die Quelle sa...

Mmm, egentligen ville jag bara radera kommentarerna dagen efter. Men så tänkte jag, varför? Låt folk se hur knäpp man kan bli;-)

Söderberg sa...

bra tänkt!