måndag, december 21, 2009

fast det luktar ändå lite fisk i köket idag också...synd

2 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Fisk är en fin doft. Dock lite påfrestande i längden. Har du provat att tappa en flaska konjak i köket? Tar garanterat bort fisklukten. Lycka till.

PS. Blev dessutom lite avis när jag såg dina sillburkar. Då ska du veta att jag knappt gillar sill. Knappt. En sill i senap kan ev. slinka ned till jul. För övrigt säger jag nej tack. Men bilden var fin. Den tilltalar hamstern i mig.

PPS. Du får gärna visa en bild på en tappad konjaksflaska från ditt kök.

Söderberg sa...

konjak. ok. får prova.

men jag är inget stort fan av sill heller, köpesill alltså. matjes är nästan det enda jag verkligen gillar köpt.

köpt senapssill smakar ju bara socker typ

heminlagd sill däremot...

senapssillen som liksom smäller till i näsan som färsk pepparot, fräsch och syrlig citronsill m.m.

det är skillnad

ps återkommer med ev fotobevis