måndag, december 28, 2009

nyss hemkommen från middag hos släkten

vi fick kött-täcke

11 kommentarer:

Snokis sa...

Sånt hade jag behövt. Kallt här.

Lilla Blå sa...

Idag köpte jag en bok om Jack Uppskäraren. Efter ditt inslag här känns det som ett omen.
Jag vet inte exakt hur, men man behöver inte veta allt.
Kött-täcke.
Ett fantastiskt ord.
Jag sitter stum och förundrad.

Söderberg sa...

Snok: alla behöver ett kött-täcke

Lilla blå: verkligen märkligt. det kan inte vara ett sammanträffande. gott var det också. och lite läskigt.

håller för övrigt med om att det är ett härligt ord. det lustiga är att så fort man sätter kött- framför något så blir det lite extra; kött-kostym, kött-påse, kött-kompis och så vidare. fundera gärna själv vidare på intressanta kombinationer!

Tekrånglat sa...

Köttgrottorna såg man ju några gånger i sin ungdom.

Figge sa...

Jag har en gång svingats runt i en kött-karusell.

Söderberg sa...

Teälskarn: just det, dom är ju härliga

Figge: det låter häftigt. var det kul?

Godiva sa...

Uä. God morgon. Köttmorgon?

Huskorset sa...

Köttglace finns ju också.
"Dricker du fiskläsk till det?" frågade en vitsare Filmstjärnan en gång.

Söderberg sa...

G: ja! god köttmorgon!

HK: absolut, köttglace, fast det finns ju på riktigt. Fiskläsk däremot finns inte på riktigt, men det låter också äckligt, precis som rävsmör.

Godiva sa...

Rävsmör? Härsket? Uä. Som ister, alla ursprung.

Jag har lyckats laga kyckling kiev en gång, det var fett och flott det. Krångligt som fan, och jäkligt gott.

Gäddan sa...

Kött=Gött!