måndag, september 22, 2008

Aha, dom tänker så!

Just nu när jag är som djupast nere i hemnet-träsket snurrar det ofta i huvudet av sköna mäklaromskrivningar när jag försöker somna.
Jag har läst alldeles för många bostadsannonser den senaste tiden.

Gamla klassiker som "bevarad originalcharm" och "sjöglimt" figurerar titt som tätt. Men nya, lite mer kreativa, omskrivningar dyker också upp ibland.

En spännande variant på temat uteplatser hittade jag nyss. Håll till godo och gonatt!
(klicka på bilden för at läsa bildtexten)

6 kommentarer:

Peter Barlach sa...

Haha, skön.

Godiva sa...

Potential!

Söderberg sa...

PB: tack

G: Jäpp, den med.
Läste en otroligt rolig sägning på det temat för ett tag sedan. Har tyvärr glömt den. Borde ha skrivit ner.

Söderberg sa...

jo, så här var det visst:

(Om ett riktigt ruckel)

"Huset har gammal standard och den blivande ägaren har möjlighet att själv utforma planlösning och ytbeklädnader"

Huskorset sa...

Idag såg jag (i gårdagens tidning) "Familjen Luhr ska flytta till Singapore!" som reklam för en trevlig villa i Saltsjö-Duvnäs.
Personligt, liksom.

Söderberg sa...

Ja, jag kollade in annonsen

Luhr, roligt efternamn