tisdag, september 09, 2008

mumbo jumbo

nu har jag gått igenom alla för och emot
jag har tänkt redigt och rätt
varit rationell och konstaterat att det inte finns nån budgivningstaktik som egentligen kan påverka utgången av budgivningen

det hela är mycket enkelt; om det finns nån som är beredd att betala mer än oss för huset så får vi det inte, annars är det vårt

allt detta sammantaget är dock ingen tröst när man sitter och väntar på att budgivningen ska dra igång på riktigt

nu behöver jag er bästa mumbo jumbo
varför kommer vi att få huset?

hjälp!

(när jag var in och kollade budgivningen nyss råkade jag kolla in klockan, det måste ju vara ett bra tecken, eller?)

10 kommentarer:

Snokis sa...

Absolut bra tecken! Är det vita huset vi snackar om här?

Söderberg sa...

jäpp, vita huset!

Huskorset sa...

Jag väljer att låta som en österländsk filosof och säger:
Är huset ert, får ni det.
Är huset inte ert, får ni det inte.

Huskorset sa...

eller för lite svensk vardags mumbojumbo:

Jag höjde med hundra i sista vändan på vår kåk för att ingen annan skulle hinna först till vårt nästippen-över-ytan-högstabud. Det tyckte jag kändes bra i magen.

Om ni är med i slutstriden, försök låta säljaren veta att ni är den stora och charmiga barnfamilj som ni är och att ni kommer att älska och vårda kåken ömt.

Söderberg sa...

tack

svarar mer sen

tack

Gäddan sa...

Huskorset:
Ack, vad du blev tagen på orden!

Huskorset sa...

Va? På orden? Vadåvadåvadå??? VAD? Vad har hänt?
Bra eller dåligt?
Aaaaaaaaaaaah!

This real-estate-thriller
Is a fucking killer!

Söderberg sa...

gäddan tänker nog på att nån ringde och körde stora-härliga-familjen-snacket med mäklaren

Huskorset sa...

Haha! Bra jobbat!

Söderberg sa...

men det hjälpte ju inte