fredag, november 28, 2008

Favorit i repris: Är det peppar i pepparkakor? Eller: Kan man både ha kakan och äta den?

Vi ska ha torsdagsmys hemma, jag och de tre små
Mamman och de stora barnen är på Ikea.

F är mycket intresserad av hur myset ska gå till.

F: Sen ska vi ha popcorn och sitta nere och kolla på tv, du och jag, när S och K har gått och lagt sig.
Jag: Jaa...vi får se om det blir några popcorn, jag vet inte.
F: Mamma lovade det.
Jag: Jag fattar, men jag tror helt ärligt inte att jag orkar poppa några popcorn, vi har ju pepparkakor också, det kan vi ta.
F: Ok då.

Lite senare har K lagt sig och vi andra tre sitter inne på toa och snackar.
F är otålig: När ska vi mysa pappa?
Jag: Snart, men du kan ju gå och ta en pepparkaka så länge.

Efter några minuter kommer F tillbaka med en pepparkaka som han äter upp inne på toa.
Sen tittar han med en lite märklig min på mig och säger: Jag tror vi får mysa med nåt annat, de här pepparkakorna är lite för peppriga för mig. Vi får nog ta popcorn istället.

(så småningom blev det röd paprika och clementin på myset )

5 kommentarer:

Söderberg sa...

Många har skrivit in och undrat varför jag inte bara kunde ge killen popcorn.

Svaret är helt enkelt att jag inte orkade göra popcorn.

Så nu vet ni det.

Peter Barlach sa...

Kommentaren är nästan roligare än hela inlägget.

Anonym sa...

Hur jobbigt kan det vara att göra lite popcorn???

Anonym sa...

Jag håller helt med dig Söderberg.
Jag hatar popcorn!

Söderberg sa...

P: tack, jag visste att du skulle förstå.

A: jobbigt

M: jag hatar inte popcorn, men jag tycker det är jobbigt att göra. Micropopcorn är inte så jobbigt, men vanliga...