måndag, november 19, 2007

Strax efter att det förra videoklippet togs höll jag på att bli anhållen av McDonaldspolisen

En man kommer fram till mig.

McCop: Här får du inte fotografera. Radera bilden direkt.

Jag: ??? Vaddå?

McCop: Du får inte fotografera här, radera bilden direkt sa jag.

Jag: Eeh...hur ska man veta det, det sitter ju inga skyltar någonstans, och dessutom; varför får man inte ta bilder här?

McCop: Nej det sitter inga skyltar, men så är det, det är vår policy. Det är alltid en massa folk från aftonbladet här och fotar, sen åker de hem och skriver skit om oss. Få se på bilden du tog! Jag vill se när du raderar den.

Jag: hmm...jag kommer inte åt bilder eller videoklipp som jag har tagit i mobilen, den är trasig (sant, k850i suger balle). Titta själv, här står det noll bilder, fast jag just tog en bild.

McCop (nu mycket skeptisk, och helt övertygad om att jag är en förklädd journalist (?) från aftonbladet): .....varför tog du då bilden?

Jag (snart avslöjad som bloggidiot inför de cirka 40 andra personerna i kön som nu lyssnar mycket intresserat): ...jag vet inte egentligen, jag tyckte menyerna var lite kul, jag tänkte kanske skicka den till min blogg, men jag vet inte...så kul var det ju inte...vet inte om det skulle bli nån bra grej egentligen, nu när jag tänker efter.

McCop: Jaha, du fotade menyerna? Där uppe?

Jag: Ja, jag tyckte de var lite häftiga typ.

McCop: Ok, då var det inget.


(edit: av princip skriver jag aldrig namnet på "kvällstidningar" med stor bokstav. Det är väl nån sorts tyst protest...haka gärna på, ni som också föraktar "kvällspressen")

Inga kommentarer: