fredag, november 16, 2007

Tuffastegrejertävlingen fortsätter. Haka på du också!


Huskorset:

En svensk manlig filmstjärna.




Gustave Gaudras:

Jag har en fotboll som Kim Källström har sparkat på. Jag hittar den dock inte längre. Den har försvunnit. Räknas den ändå?

Peter Barlach:

...ett capo som tillhört cornelis.




Johan Lindqvist:
min toalettdörr lyser grön när det är ledigt.
och den lyser rött när det är upptaget.
detta är mycket tufft.

det tuffaste jag äger.




Söderberg:
Detta är ett trettiotvåkanalers mixerbord. Handbyggt jada jada...jag blir tuff varje gång jag kommer till jobbet och ser det.

5 kommentarer:

Peter Barlach sa...

Nu börjar vi bli liiite sugna på att få reda på vem som vinner. Kom igen.

Söderberg sa...

Ok. Det var ju egentligen ingen tävling. Det var mest kul att se vad folk tyckte var tufft, men jag kan absolut utse en vinnare. Ska bara kolla om Godiva vill vara med innan jag avslutar.

Godiva sa...

Åh, sorry, men jag lämnar walk over...

Jag tyckte att jag hade ett bra bidrag på gång. Jag videofilmade mina tre tuffa mördarhundar som lekte med varandra som de brukar, och de ser verkligen livsfarliga ut då och låter som ilskna lejon. De hoppar upp och hänger fast i leksaker i träd osv. Jätteroligt, tyckte jag, eftersom jag vet hur snälla de är. "mina tuffaste" med en glimt i ögat liksom.

Men så hade vi kundbesök här häromdagen och besökarna hade en pytteliten, gammal, skällig och aggressiv löptik av rasen papillon... och de rök ihop under köksbordet. Dåliga odds på 1 kg mot 3 x 40 kg så det blev en tur till djursjukhuset med lilla hunden, några mindre hål i skinnet bara men värre var att höften hoppat ur led så den måste opereras. Och den hunden var oförsäkrad! Så vi fick trolla fram 30 000 kr för att sjukhuset ens skulle börja operera. Förhoppningsvis kommer det gå på företagsförsäkringen efter utredning, annars blir det en fattig jul.

Jobbig vecka som sagt. Och mitt tävlingsbidrag kändes inte riktigt lika bra efter det, jag kan ju inte hävda att de alltid är snälla som lamm längre...

Till mitt/deras försvar vill jag säga att det är sex andra hundar av varierande storlek som är här på gården, och ofta olika främmande hundar på besök och de brukar inte... suck, jag hör ju hur det låter.

Jag hör ju hur patetisk JAG låter. Jävla skit, jag som hade tänkt vinna det där med en cool video med "Who let the dogs out"-låten. Men det hade nog ändå varit svårt mot en röd/grön toalettdörr.

Krams /godiva - med alltför tuffa grejer

PS tänkte mailat det här privat egentligen men hittade ingen mailadress, jag är ju helt hopplös

Söderberg sa...

OK. Du hade ju lätt vunnit med det bidraget, men...jag förstår problematiken...så att säga.

För övrigt känns min renovering helt plötsligt som ett lyxproblem.

Herregud vilken jävla härva, igen! Kämpa på, typ.

Godiva sa...

Tack, Du är för rar... Jo, det hade nog kunnat tolkas lite osmakligt att lägga ut en video där det ser ut som man hetsar sina hundar att äta upp varandra. Om knähundsägarna (jättegulliga var de dessutom) av nån anledning skulle googlat "tuffa tävlingen"...

Ja ja.

Men, på tal om jobbiga saker förra veckan ja - INTE FAAN kunde hundrackarna komma på att de borde ha jagat bort eller åtminstone nafsat lite i poliserna som stolpade in här för att tvångshämta rättegångs-hästen! Om de hade gjort det istället hade jag lagt ut videon på YouTube direkt :-)