lördag, januari 24, 2009

Det är ensamt på Shurgard



6 kommentarer:

Godiva sa...

Nej, försvann min kommentar om Shuregard?

Jag har hängt rätt mycket där.

Aldrig träffat nån medförvarare.

Fascinerats över de uppställda tivolihusvagnarna för korvförsäljning som står uppställda inom inhägnat område vintertid, apart stilbrott mot Shuregards strama estetik.

Hundarna älskade att springa runt i gångarna medan jag rotade i lådor efter rätt viktig dokumentmapp. En skön, lockande läskig känsla av att vara övervakad, sterilt, en falsk känsla av att vara ensam i gångarna, som en lite obehaglig framtidsvision.

Söderberg sa...

ja, den måste ha försvunnit

detta är min första gång

jag såg inga korvtivolivagnar

det är helt klart lite 1984 över hela stället, mycket fantasieggande. Efter att jag såg att man inte får sova i förråden har jag blivit helt besatt av att komma på ett sätt att lura systemet så att man kan bo där. svårt iofs utan el, belysning och vatten, men jag ska komma på ett sätt.

Godiva sa...

just det, belysningen i den gången man befinner sig i tänds via rörelsedetektorer så om man somnar släcks ljuset antar jag, om man inte sover väldigt oroligt...

Vi hade ett jättestort förråd, som en mindre etta utan kök, hade gått att bo där. Som en häktescell helt enkelt.

Huskorset sa...

Kan någon höra en skrika där?

Söderberg sa...

G: just det, men i själva rummen/förråden är det ingen belysning alls. Dessutom så kopplas ett larm med rörelsedetektorer igång på natten, så man får ligga väldigt stilla. Löses larmet ut kostar det 2500 kr. Det blir ingen bra affär.

HK: antagligen inte

Gäddan sa...

Men om man jobbar natt då, och sover där på dagen?