måndag, januari 26, 2009

öppet brev till mongot

Farsta:





Stureby:

14 kommentarer:

Godiva sa...

"fotolia" ?

Brrr. Det göms mycket elände i den där vallgraven.

Söderberg sa...

he he
bara namnet, "fotolia", underbart!

fotolja?

Snokis sa...

Kan du inte lägga ut hemnetlänken till er nuvarande bostad på bloggen. Jag vill se om ni är så jävla pedantiska som ni ger sken av.

Söderberg sa...

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/344351

Snokis sa...

Jättefint! Och rent. Och vitt. Jag skulle ha bott kvar. Baksidan är ju underbar. Och med alla Pezgubbarna som välkomnar en. Ååå!

Snokis sa...

Fast jag tycker att utgångsbudet verkar väl lågt.

Gäddan sa...

snokis: Om det 1. fanns en skola här 2. inte tog en timme enkel väg för mig att åka med sonen till dagis så ja. Då skulle jag älska att bo kvar här! Huset och läget är underbart, men vardagen måste ju också funka...
(Säger jag och knycker helt plats i din blog Söderberg. Sorry!)

Snokis sa...

Okej. Jag ger mig.

Godiva sa...

jag säger: bra jobbat med att hitta rätt bilder!

Godiva sa...

ju mer jag tittar på den där husvagnen...

vi hade en gång en klient som slagit läger i en övergiven husvagn i skogen, utan vatten och el, den var luxuös jämfört med denna husvagn på bilden

Söderberg sa...

Ja, den där "husvagnen" går inte av för hackor, ha ha.

Anonym sa...

Nu fattar jag!
Det finns inga slott i farsta.

Söderberg sa...

exakt

Söderberg sa...

Vad är typiskt för stureby?

30-50 vit övre medelklass, nästan bara villor, litet område, få grönområden, nära stan


Vad är typiskt för där du bor nu?

ganska lyckad 50-tals förort, stort, påkostat centrum, expanderar, väldigt nära till naturen


Ska du flytta till större/ dyrare eller bättre?

större och bättre


Vem kom på idén med att ni skulle flytta?

gemensamt beslut