torsdag, januari 01, 2009

Halvkul



8 kommentarer:

Isidor sa...

Nej, inte så avis...

Ser ut som en ok domkraft, men om jag ser fel finns det en rätt stadig i vårt garage... Bara att ta för sig vid behov.

Söderberg sa...

Tack för erbjudandet

om du dessutom håller till i närheten av Nykvarn där bilen står just nu eller nära Farsta och om du dessutom har rätt hylsa till låsbulten till mina hjul (som jag tydligen inte fick med) så kör vi.

som det är just nu får jag inte av hjulet, ska till Nykvarn imorgon igen och försöka. tänkte ringa till nån firma imorgon, men det är ju nån sorts klämdag...så....vi får se...


helvetet!!

Godiva sa...

Åh... Först tänkte jag skriva nåt klämmigt om att Va Fan Det Är Ju Jäkligt Nice Att Få Punka På Sin Feta Pimpbil -jämfört med tex en gammal rostig skruttig SAAB, tex....

men sen läste jag din kommentar. Det är aldrig roligt. Usch.

En gång när jag åkte hem till jul med en gammal halvtrasig hundkoja i snöyra kom jag på den fina idén att försöka pumpa däcken lite för säkerhets skull när jag ändå tankade på en bensinmack, julafton typ halv fem på kvällen öde. Och däcket totaldör. Inget extrahjul och väldig ledsen blev jag. Men, då stod plötsligt en far och son där, som "såna som är ute och kör i bilmekanikerkläder alla dar på året" och frågade om jag behövde hjälp. Och med en av mina hårnålar fixade de ventilen på däcket, och lärde mig - ALDRIG pumpa däck när vädret precis har slagit om från varmt till kallt.

Söderberg sa...

ja, fasen, det finns verkligen hjältar

i mitt fall fanns den andra pappan som vi skulle varannanvecka-lämna hos. Han var en klippa och försökte typ allt, men det var ändå lite jobbigt med 3 barn + hund i bilen, och att det tog 50 min att få av extrahjulet bara för att upptäcka att jag, som sagt, inte fått med hylsa till låsbulten när jag köpte bilen. att det dessutom var 10 minus och jag halkade omkring i en liten skinnjacka etc.etc.m.m m.m.osv

så det var bara att, efter typ två timmar, lämna skiten i nykvarn och låna en annan bil och åka hem. så nu står den där

Snokis sa...

Fan, sånt borde inte kunna hända när man har en så ny bil.

Snokis sa...

Det finns ingen logik i den förra kommentaren.

Söderberg sa...

snok: nej

det läste sig till slut iallfall, efter ytterligare en HEL dag i nykvarn och södertälje med omnejd.
fy fan

Gäddan sa...

inget ont som inte för något gott med sig, säger jag.