onsdag, januari 21, 2009

Jag, ensam



8 kommentarer:

Godiva sa...

Vadå, fick du inte med de där snygga hem?

Anonym sa...

näe

Godiva sa...

typiskt.

ingen idé att vänta på fyllesexinlägg här alltså?

Söderberg sa...

nej

Martin Wezowski sa...

Nä asså, inte ensam; Själv heter det. Jag är själv, för mig själv. Själv är ett rumsfysiskt tillstånd, ensam ett känslomässigt, själsligt. Du är själv inte ensam. Hade du varit ensam, hade jag inte svarat på detta inlägg till exempel. Så du ljuger helt enkelt.

Söderberg sa...

Det var ju ett jävla tjat på dig idag martin, jag är ensam säger jag, det är bara att tugga i sig

Anonym sa...

Ha ha, jag säger Bollocks! Det är ju precis tvärtom.

Ensam är rumsligt. I enrum.

Ensam kan också vara själsligt - då kan känslan av ensamhet iofs ifrågasättas av någon som påstår sig vara nära och gemensam om än inte i samma rum.

Ex på själv/ensam i telefonsamtal:

-Hej, det är hos Söder, svarar ett barn.
-Hej, är Söder hemma?
-Nej, jag är själv hemma, svarar barnet.

(Ja, det hör man ju tydligt, barnet svarar, klart att barnet själv är hemma. Frågan är om Söder är där också eller om barnet är ensamt hemma?)

Gäddan sa...

Ja jag röstar på Godiva.