fredag, januari 16, 2009

Vad gör man med färska fikon?



12 kommentarer:

Anonym sa...

Frågar du mig svarar jag: lämna dem därhän. Glöm att de existerar. Fikon är överreklamerat.

Frågar du Peter Barlach svarar han säkert något med getost och honung, eller mumlar något om ugnen och hallonsylt och grädde...

Huskorset sa...

Hm. Knepig fråga.
Jag brukar ha dem i kylen tills de möglar.
I den där hyllan med lock högst upp i dörren som egentligen är till för smör eller ägg.

Söderberg sa...

ok, jag har ett sånt fack, jag lägger fikonen där, jag har redan tröttnat på dem

tack båda två

Anonym sa...

Fotograferar dem.

Godiva sa...

Lägger dem i en skål, ställer den på rostfria bänken och.... jävla Mongo, du var först!

Anonym sa...

Och det är inte ens midnatt.

Söderberg sa...

ni två...

Anonym sa...

En gång undrade en det. Han kom på ett nytt språk. Ett färskt språk, då.

Anonym sa...

esperanto?

Anonym sa...

rövarspråket?

..Carl-Astrid sa...

ett förslag är att äta dom

Söderberg sa...

nja, det skulle jag inte tro
det verkar äckligt

nu har jag redan slängt dom dessutom, så det blir svårt