måndag, december 22, 2008

Gissa maträtten!



13 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Nudelgratäng?

Söderberg sa...

bra gissning!
jättebra

Huskorset sa...

Apropå förra inlägget:
Det här är egentligen den enda julmat du behöver, min vän. Allsidigt, gott och enkelt.

Söderberg sa...

Jag vet!
det är faktiskt den enda julmat man behöver. det var ju inte en slump att jag började med den.

fast lite sill har vi lagt in, och gjort skinka, och gravat lax, och allt godis förstås...osv

Huskorset sa...

förstås.
tell me about it.

Söderberg sa...

självklart

rödkålen glömde jag ju också
men det blir ändå ganska basic i år
inga extravaganser
köttbullar o revben imorgon

sen får det räcka
typ

Söderberg sa...

den blev förresten riktigt god

lite för mycket grädde (!) men annars perfekt

Huskorset sa...

Rödkål, självklart.
Men gotter då? Till baaaarna?

Huskorset sa...

Vilka sorter menar jag.

Söderberg sa...

hmm..hittills tyvärr bara mozart och knäck, men det stora godisrycket blir när tonåringarna kommer hem

jag beklagar

Mrs Li sa...

Flygande Jakob?

Översättarhelena sa...

Det kan väl aldrig bli för mycket grädde i en nudelgratäng!

Söderberg sa...

mmm...nästa gång blir det flygande jakob med nudlar